De Week van Zorg & Welzijn


Ruim duizend locaties van zorg- en welzijn openen hun deuren voor het publiek!

De Week van Zorg en Welzijn is van 13 tot en met 18 maart 2017. Ruim duizend locaties van zorg- en welzijnsorganisaties in het hele land openen dan hun deuren voor het grote publiek.

Voor het vijfde achtereenvolgende jaar voert de grootste sector van Nederland campagne onder het motto ‘Maak kennis met kunde’. Het doel is de veelzijdigheid van Zorg en Welzijn te tonen, de nieuwe ontwikkelingen laten zien en vooral de mensen die er werken in de schijnwerpers te zetten. Belangstellenden, buurtbewoners, (aankomende) studenten, vrijwilligers, cliënten en mantelzorgers kunnen komen kijken naar het werk van de 1.2 miljoen medewerkers en 450.000 vrijwilligers die zich dagelijks met passie en professionaliteit inzetten voor hun cliënten en patiënten. De landelijke campagne wordt ondersteund door de landelijke huis-aan-huis krant “Zorg en Welzijn Special’, het televisieprogramma “Heel Holland zorgt’, een radio- en social mediacampagne.

Ambassadeur Maarten van der Weijden
Zwemmer Maarten van der Weijden, winnaar van een gouden medaille op de Olympische Spelen van 2008, maakt zich sterk voor de sector Zorg en Welzijn en heeft zich als ambassadeur verbonden aan dit jaarlijkse evenement. Van der Weijden had zelf indringende ervaringen met zorg: “Ik ben heel dankbaar voor de zorg die ik heb gehad in de tijd dat ik leukemie had. Ik heb de kennis en kunde van de zorgprofessionals destijds zelf mogen ervaren. Daardoor was ik ervan overtuigd dat ik de beste behandeling kreeg die er was. Ik was in goede handen en dat gaf mij vertrouwen in mijn herstelproces.”

Samenwerkingsverband RegioPlus
De Week van Zorg en Welzijn is een initiatief van het landelijk dekkend samenwerkingsverband van 14 regionale werkgeversorganisaties. Zij houden zich onder meer bezig met de arbeidsmarkt van Zorg en Welzijn. De werkgeversorganisaties werken samen in de Stichting RegioPlus (www.regioplus.nl) die de Week van Zorg en Welzijn coördineert. Het doel van de campagne is het bevorderen van een inspirerend, veelzijdig en realistisch imago van de sector Zorg en Welzijn.

Meer informatie? Kijk op www.weekvanzorgenwelzijn.nl.

© 2018 BeterKeten

Ontwerp en realisatie door condept